PRISER
Priserna är i ständig förändring och vi förbehåller oss rätten att justera priserna vid prisförändringar från våra leverantörer. Vi förbehåller oss rätten att neka en leverans på samtliga produkter pga. prisförändringar samt lagersituation. Alla leveranstider som uppges bör anses som preliminära.
LEVERANS OCH FRAKTKOSTNADER
Order, på produkter som finns i lager, mottagna före klockan 13.00 expedieras som regel samma dag efter att betalningen mottagits. Orderbekräftelse skickas endast per e-post och då till den adress du angivit på ordern. Varor som har beställts via hemsidan kan avhämtas hos Arsa-Data ABs dock gäller det butikens egen leveranstid. Order hos Arsa-Data AB kan tyvärr inte dellevereras.
Leveranstid som anges till 1-2 dagar i webbutiken innebär att Arsa-Data AB normalt kan skicka varan 2 dagar efter beställning. Lagerstatus "Ej i lager" innebär att varan eventuellt har en längre leveranstid.
Försändelsen levereras med postpaket endast inom Sverige.
Din order levereras till närmaste utlämningsställe om kollit väger under 20 kg. Kollin med vikt mellan 20-35 kg lämnas på postterminal eller åkeri. Pall eller gods med vikt över 35 kg lämnas på tung gods terminal. Observera att hemkörning inte ingår i fraktpriset för postpaket. Arsa-Data AB har rätt och debitera kunden 550kr inkl. moms vid utebliven upphämtning av paket från utlämningsställen.
Grundfrakten är för närvarande från 100 kr Inkl. moms, för varje extra kolli tillkommer 100 kr Inkl. moms.
Order över 1500kr levereras fraktfritt.
OBS! För stora leveranser som måste packas på pall debiterar vi kunden 1000kr.
Arsa-Data AB står inte för risken för varan efter att varan har lämnat vår butik.
Transportskada skall anmälas samma dag som du tar emot leveransen till DHL via telefon 0771- 345 345 och till Arsa-Data AB via e-post: info@arsadata.se Den här e-postadressen är skyddad från spamrobotar. Du måste tillåta JavaScript för att visa e-postadressen. Du skall under inga omständigheter lösa ut ett paket som ser skadat ut, även om du tror att innehållet är oskadat! Om du upptäcker skadan först efter att du öppnat paketet reklamerar du omedelbart till Arsa-Data AB och DHL enligt ovan.
Arsa-Datas skyldigheter upphör när varorna är deklarerade för export och har överlämnats till den transportör som är kontrakterad. Därefter övergår risken för skador och förlust av varorna på köparen.
ÄNDRING AV ORDER
Du har möjlighet att kostnadsfritt ändra din order fram till dess att paketet packas hos Arsa-Data AB. Ändring kan ske per telefon till kundservice på
021-13 13 53 eller per e-post: info@arsadata.se
(Den här e-postadressen är skyddad från spamrobotar. Du måste tillåta JavaScript för att visa e-postadressen ).
Efter att din order paketerats kan ändringar inte göras.
OBS! Vid förskottsbetalning kan inga ändringar göras efter att betalningen är genomförd!
AVBESTÄLLNING
Som kund har du möjlighet att avbeställa din order utan avgift fram till dess att försändelsen skickas från vårt lager. Har försändelsen redan skickats förbinder sig kunden att betala frakt kostnaden plus expeditionsavgift på, för närvarande är avgiften 550kr. Avbeställning skall meddelas Arsa-Data AB per e-post till info@arsadata.se
OUTLÖST FÖRSÄNDELSE
För försändelse som inte lösts ut och inte avbeställts utan gått i retur till Arsa-Data AB debiteras en avgift om f.n. 550 kr inklusive moms för att täcka Arsa-Data AB:s transport- och administrationskostnader. Vi förbehåller oss rätten att ändra leveranstiden med kort varsel. Vi reserverar oss för eventuella tryck och skrivfel.
ÅNGERRÄTT
Konsument har på sitt lag om konsumentskydd vid distansavtal mm närmare anger, i vissa fall rätt att frånträda ett köp genom att till Arsa-Data AB lämna eller sända ett meddelande om detta inom 14 dagar från den dag konsumenten tog emot varan eller en väsentlig del av denna. Ångerrätten gäller dock inte då förseglingen/plomberingen av produkten brutits. Med försegling avses även teknisk plombering (t ex serienummer). Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick. Ångerrätten gäller inte för företag och föreningar. Har försändelsen redan skickats förbinder sig kunden att betala frakt kostnaden plus expeditionsavgift på, för närvarande är avgiften 550kr.
FÖRBEHÅLL
Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar, oavsett om det gäller felaktigheter såsom tryckfel, tekniska problem eller massbeställningar. Vid eventuell felinformation har du rätt att häva ditt köp, med hänvisning till konsumentköplagen. Vi reserverar oss även för förseningar samt slutförsäljning. Om en beställd produkt är slut förbehåller vi oss rätten att skicka en likvärdig ersättningsvara istället. Du har då givetvis full returrätt och får pengarna tillbaka för både vara och frakt om du inte är nöjd. Att få en vara man inte har beställt är en giltig grund för reklamation enligt konsumentköplagen.